Annons:

Apollo slopar charterkatalogen

Apollo satsar på tidning, film och app istället för katalog.

Apollo gör nu en redaktionell storsatsning i sina egna mediekanaler. Första delen i den nya satsningen blir Apollo Magasin som kommer ut med sitt första nummer i sommar.

– Vi har en tät dialog med våra gäster och försöker anpassa vår kommunikation efter deras behov. Apollo Magazine är ett exempel på detta där vi på ett nytt sätt guidar och tipsar våra gäster om pärlorna i Apollos stora utbud. Vi kommer också att släppa inspirationsappar där vi tar in material från magasinet och webben i en ny paketering. Vi vill möta våra kunders behov i varje steg på resan, från inspiration och bokning till resans slutmål. Vi kommer att lansera en hel del nyheter under året, säger Marie Lindqvist. 

Apollo Magasin, som ersätter den traditionella resekatalogen, kommer att ges ut två gånger per år i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Filmer, appar, redaktionellt material för webben och sociala medier produceras fortlöpande.

Kommunikationsbyrån OTW har fått uppdraget att producera det redaktionella materialet.

Kommentarer är stängda.