Annons:

SAS hbt-resenärernas favorit

SAS har röstats fram som amerikanska hbt-personers favoritflygbolag i världen.

I lördags blev det officiellt att SAS hade röstats fram som vinnare i kategorin Favorite airline vid Edge Awards.
– Detta är ett stor erkännande för SAS. På mindre än två år har vi gått från att vara mer eller mindre osynliga i den globala hbt-resemarknaden, en extremt köpstark och lojal kundkrets, till att nu anses vara ett av världens mest hbt-vänliga flygbolag. Att röstas fram som favoritflygbolaget av hbt-resenärer i USA i konkurrens med stora amerikanska flygbolag som profilerat sig mot dem i årtionden bevisar verkligen att vårt fokus ligger rätt i tiden, säger Anders Lindström, pr-chef, SAS.
Över 70 000 röster hade avlagts i tävlingen som arrangeras av en av USA:s främsta medieproducenter, Edge Media. Edge Media driver flera stora tidningar och sajter riktade mot hbt-marknaden.
SAS första stora hbt-aktivitet var kampanjen Love is in the air 2010 som avslutades med världens första samkönade bröllop i luften. I slutet av förra året lanserades också en gayversion av det populära konceptet SAS Crew Guide med Let’s Dance-dansaren Anton.
Även Stockholm prisades av Edge Awards och vann kategorin Favorite LGBT-friendly city. Stockholm har profilerat sig som en hbt-vänlig destination sedan 2005.

Kommentarer är stängda.