Annons:

Google Glass på Köpenhamns flygplats

Köpenhamns flygplats blev först i världen med att utrusta sin servicepersonal med de intelligenta glasögonen.

Vid en testrunda av Googles intelligenta glasögon ger Köpenhamns servicepersonal ”tummen upp” till glasögonen.

– Responsen från våra passagerare och serviceteam har varit överväldigande positiva. Vi fann glasögonen väldigt lätta att använda och mer användarvänliga än andra enheter som surfplattor. Och eftersom enheterna är hands-free, behöver våra chefer inte fokusera på en skärm och kan engagera sig bättre för våra passagerare, säger Marie-Louise Lotz, direktör för kundtjänst på Köpenhamns flygplats.

Det var företaget SITA, som arbetar med informations- och kommunikationslösningar inom flygbranschen, som utförde testrundan.  Jim Peters, utvecklingschef på SITA, säger att det finns saker som måste förbättras innan Google glasögonen kan lanseras på flygplatser på allvar.

– Enheterna behöver förbättrad skanningskapacitet, batteritid och minskad värme under drift. Men potentialen för en utbredd användning inom flygindustrin är stor. SITA kommer att fortsätta att testa och forska efter de bästa sätten som denna innovativa teknik ska kunna omfamnas av flygplatser och flygbolag, säger han. 

Kommentarer är stängda.