Annons:

Rusning till klassiska tågluffarbiljetten

Suget efter att åka på tågsemester i Europa fortsätter att öka kraftigt bland svenskarna. I år har man sålt 17 000 interrailkort på fem månader.

Försäljningen av interrailkort har hos en av de största svenska aktörerna ökat med 100 procent under årets fem första månader jämfört med samma period i fjol, rapporterar SVT. Enligt företaget Silverrail, som distribuerar tjänsten till svenska återförsäljare, såldes 17.000 interrailkort till svenska återförsäljare under 2018. I år, efter bara fem månader, är man uppe i samma nivåer.

”Det är en 100-procentig ökning, och det är anmärkningsvärt. Oavsett om du säljer läsk, resor, eller vad som helst så är en ökning på exempelvis 10 procent fantastiskt. Detta är något annat”, säger Jonas Falk, ansvarig för internationellt resande på Silverrail, till SVT.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024