Marriott International, en resefavorit världen över, lanserar nu Fairfield by Marriott i Europa. Fairfield är ett beprövat hotellkoncept och det näst största Marriott International-varumärket baserat på antal hotell – och det växer snabbt. Med en global närvaro med mer än 1 100 öppna hotell och över 400 på gång är Fairfield ett välkänt och uppskattat varumärke hos gäster världen över. Prototypen har utformats för att ge snabbhet till marknads- och operativ effektivitet, och dess innovativa modell gör det möjligt för ägare att anpassa sig efter platskrav och lokala marknadsbehov.
Satya Anand, Marriott International President for Europe, Middle East & Africa, säger så här om lanseringen: ”Fairfield representerar ett tillfälle att utveckla hotell i upper midscale-segmentet som drivs av Marriott Internationals högsta intäktsgenererande driftmotorer. Fairfield-hotellen är ekonomiskt konkurrenskraftiga att bygga och driva, vilket levererar tillförlitlig kvalitet för våra gäster och ett bevisat värde för våra ägare.”
Fairfield by Marriott – välkommen till skönheten i det enkla
I början av 1950-talet upptäckte John Willard och Alice Marriott skönheten och lugnet i Fairfield; en lantlig tillflyktsort som erbjöd familjen ett fridfyllt och enkelt sätt att leva. Dess vackra miljö och natur kombinerat med den familjära gästfriheten gjorde det till den perfekta platsen för gästerna att umgås med varandra och koppla av. Känslan av ren glädje och naturlig lätthet som de upplevde på platsen inspirerade Marriott-familjen att år 1987 skapa Fairfield, ett hotell byggt på principerna runt värme, familj, komfort och enkelhet. Idag återspeglas traditionerna från familjens tillflyktsort i Fairfield by Marriotts varma och vänliga service och Fairfield Guarantee som garanterar att varje gäst får en enkel, bekymmerfri och stressfri upplevelse varje gång de bor här.
En modern designfilosofi som inbjuder till lugn och ro
Fairfield-prototypen är väl genomtänkt i sin design och noggrant utformad för den europeiska marknaden för att erbjuda en produkt som är framåtblickande, lätt att konstruera och anpassa. Fairfields designstil är enkel, tidlös och modern. Den förenar en enkelt avslappnad och effektiv hotelldesign med inspiration från dess arv och natur, blandat med en modern och lugn nordeuropeisk estetik.

Gästupplevelse
Fairfield välkomnar gäster med vänlig service och bekväma utrymmen vilket ger dem flexibiliteten att arbeta, koppla av och därmed bibehålla sin balans under resan.
- En signaturvälkomstvägg som skapar ett lugnt och inbjudande första intryck, och sociala utrymmen som ger en varm upplevelse vid ankomsten.
- Social Market, Fairfield’s mat- och dryckeskoncept, erbjuder ett urval av kalla livsmedel att köpa på plats och varma à la carte-rätter på utvalda hotell.
- En kostnadsfri hälsosam frukost som ger en näringsrik start på dagen.
- Den rymliga lobbyn erbjuder ett övergångsutrymme från morgon till kväll, och bekväma sittplatser erbjuder ett lugnt utrymme att umgås i på kvällen.
- Ett välutrustat gym på utvalda hotell gör att gästerna kan hålla sin träningsrutin uppe.
- Gästerna har tillgång till ett strykrum med två strykjärn och steamer.
- The Market är en butik öppen dygnet runt som erbjuder ett urval för gästerna samtidigt som det fungerar som ett extra intäktsflöde.

Kontakta vårt Development Team
För att läsa mer om denna spännande möjlighet kan du klicka här.