En panel under Grand Travel Award fick i uppgift att svara på frågan hur affärsresandets framtid kommer att se ut. Bara globala jättar, eller små spelare också? Endast digitalt eller fortsatt utrymme för personliga kundkontakter? Återgång till samma nivå som innan pandemin, eller något helt annat?
I panelen: Timothy Walentynowicz, grundare av Dib Travel, Johan Wilson, Vice President and General Manager, American Express GBT Nordics, Alexis Barnekow, vd och grundare av Chatflights, Lotten Fowler, SBTA, Eva Moen Adolfsson, vd Resia
Affärsresandet utsattes för ett stålbad under pandemin. Ett företag som gick ner för räkning och höll på att aldrig resa sig igen, var Resia AB, som inklusive Resia Travel Group AB och Bengt-Martins AB genomgick rekonstruktion för två år sedan. Men nu har företaget återuppstått som en Fågel Fenix ur askan, med amerikanska ägare och nya pengar på fickan.
– Vi är numera Trip Action, ett USA-baserat företag. Så vi ser ganska ljust på framtiden nu. Men jag var själv frustrerad tidigare när jag såg hur teknikbolagen tjänade stora pengar, berättade Eva Moen Adolfsson, VD, Resia Travel Group AB.
En annan av drakarna, American Express Global Business Travel, representerades i panelen av Nordenchefen Johan Wilson. Även…
Har du redan Premium? .
Läs vidare med Premium
Ingår
Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete