Flygbolaget noterade ett negativt resultat på 3,57 miljarder dollar under första kvartalet. Boeing pausar också produktionen av sitt 777X jetliner till 2023 och skjuter upp den första leveransen av det stora tvåmotoriga flygplanet till 2025.
”Vi får hela tiden dåliga nyheter från Boeing”, kommenterade en analytiker.
Förseningarna av 787 Dreamliner kombineras med effekterna av kriget, pandemin och en tuffare regulatorisk granskning i spåren av två dödliga 737 Max-krascher.
Aktien sjönk i veckan med 8,9 procent, den största nedgången sedan juni 2020.
Det blev ett ”stökigare kvartal än någon av oss skulle ha velat”, sa Boeings vd Dave Calhoun i en intervju på CNBC.
Boeing har lämnat in en certifieringsplan till amerikanska myndigheter för Dreamliner och slutfört det nödvändiga arbetet för att åtgärda små strukturella brister i en första omgång av kolfiberjetplanen.
Boeing står också inför utmaningar i Ryssland. De har stoppat titanimporten från ett samriskföretag som bildades för decennier sedan, stoppat ingenjörsstödet vid designcentret i Moskva och stoppat jetleveranser till flygbolag som omfattas av de amerikanska sanktioner som infördes efter att Ryssland invaderade Ukraina.
Boeing har inte levererat några 787:or sedan juni eftersom de arbetat för att rätta till strukturella brister och för att med tillsynsmyndigheter och leverantörer säkerställa att varje plan är byggt enligt dess tekniska specifikationer.
Boeing har mer än 400 färdigställda plan i lager, som ett resultat av två krascher med 737 Max och tuff granskning av tillsynsmyndigheter.