– Vi ser ett tydligt skifte i marknaden där efterfrågan på en strategisk och personlig byrå fortsätter öka. Vår styrka ligger i förmågan att förena effektivitet, mänsklig närvaro och modern teknik, säger vd Patrik Frick.
Bolaget delar nu upp verksamheten i fyra affärsområden:
- Way Travel – affärsresor
- Way Meetings – kongresser och större möten
- Way Experience – konferensresor
- Way Events – företagsevent och varumärkesaktivering
Namnet och profilen är nya, men teamet, servicen och kundavtalen är oförändrade.
2023 omsatte Way 233,5 miljoner kronor, en ökning med nästan 25 procent från året före. Prognosen för 2024 är 250 miljoner. Bolaget har nyligen tecknat nya kundavtal till ett värde av 120 miljoner kronor.
Kunderna finns både i Sverige och internationellt. Bland uppdragsgivarna märks ABB, KPMG, Hästens, ICA, Barncancerfonden, samt flera regioner, kommuner och universitet.
Way har i dag 30 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm och Västerås. Bolaget ägs privat av Patrik Frick, Thomas Lütje och Catherine Thorsell.