Annons:

Apollo i nytt samarbete med Bingolotto

I söndags, 1 december 2019 inleddes Apollos nya samarbete med Bingolotto och Folkspel, detta som ett led i Apollos satsningar på aktivitet, träning och sport. Bingolotto och Folkspel har i sin tur ett grundläggande syfte att generera pengar till Sveriges föreningsliv och det är ur dessa synergier det nya samarbetet vuxit fram, enligt ett pressmeddelande.

Samarbetet med Bingolotto och Folkspel är en del i Apollos satsning på sin aktiva profil. Researrangören vill genom Bingolotto nå ut till en bred målgrupp och samtidigt bidra till att upprätthålla ett starkt föreningsliv.

Inledningsvis har programledaren för Bingolotto, Rickard Olsson, besökt Apollos största och första träningshotell, Playitas på Fuerteventura. Under resan filmades frekvenser, sporter och aktiviteter från träningsanläggningen något som tittarna kommer att få ta del av i Bingolotto framöver.

– Jag har alltid älskat att resa, ända sedan jag tågluffade i ungdomen. Träffa och möta människor, ställa frågor och lära sig saker, nya kulturer och djupare insikter och förståelse. Det är var resandet betyder för mig. Att dessutom förena det med avslappning och träning som jag gjort när jag rest med Apollo till Playitas, Fuerteventura är ju också ett fantastiskt sätt att öka sitt välmående. Jag är superglad att just Apollo blir vår nya partner i Bingolotto. Det blir resa och folkhälsa , två saker jag brinner för, säger Rickard Olsson, programledare för Bingolotto.

Bingolotto har genom sina 28 år i TV4 blivit ett av svensk televisions mest framgångsrika tv-program genom alla tider. Bingolotto sänds i TV4 kl. 18.00 varje söndag med Rickard Olsson som programledare. Apollo kommer i programmet från och med första december att lotta ut presentkort på resor.

BingoLotto ägs av Ideella Folkspel som är föreningarnas eget spelbolag. Ett spelbolag med goda avsikter. Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation som har 72 riksorganisationer spridda över hela landet som medlemmar.  Allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet utan några privata vinstintressen. Därför har Folkspel hittills genererat otroliga 16,6 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024