Annons:

Annons:

Apollos koncept ”Live a little” vill bli mer ”äkta och genuina” med Friendcation

Idag lanseras Apollos nya samarbete med nätverket Friendcation. Ett partnerskap som vuxit fram ur en gemensam vision kring upplevelser, äventyr och hitta det äkta och genuina i varje resa. Under 2020 kommer Apollo tillsammans med Friendcation att skräddarsy minnesvärda resor för nätverkets medlemmar. Den första resan presenteras i Friendcation-gruppen på Facebook redan idag, enligt ett pressmeddelande.

– Det är ett klockrent samarbete som går helt i linje med vad Apollo står för! Genom kommunikationskonceptet ”Live a little” vill vi uppmuntra till att våga ta sig utanför sin comfortzone. Att testa något nytt, att aktivera sig, att hitta det egna äventyret och att uppleva resmålen på riktigt. Det senaste åren har vi bland annat med hjälp av våra Apollo Solo-resor likt Friendcation velat sänka trösklarna för ensamresenärer och skapa möjlighet för nya spännande möten. Synergierna är många och vi ser fram emot ett spännande år tillsammans med Friendcation, säger Clara Larsson, pressansvarig på Apollo i ett pressmeddelande.

Den första resan presenteras i Friendcation-gruppen på Facebook redan idag och bokningen öppnar i veckan. Unikt för resan är att den likt Apollos omtalade Live a little-resor kommer att gå till en destination som i förväg är okänd för kunden.

– När Apollo presenterade ”Live a little” kände vi direkt att det skulle bli en bra match för vad vi står för. I takt att Friendcation växer och efterfrågan på meningsfulla upplevelser ökar, så ökar även kraven på oss som arrangörer. Vi är måna om att skapa möjligheter för vårt community till att våga lite mer. Träffa nya människor. Testa nya saker. Efter veckor av hemlighetsmakeri är vi väldigt glada över att kunna gå ut med detta samarbetet och dessutom släppa första resan som är en Live a little-resa till destination okänd. Det om något är att våga. För det är ju så, vågar man så vinner man, vilket vi applicerar i vårt dagliga liv och försöker uppmuntra så många vi kan till. Vi ser framemot detta och vi tror att det kommer bli ett oerhört spännande 2020, säger Joanna Swica och Louise Johannesson, grundare av Friendcation.

Om Friendcation

Friendcation  är ett nätverk för kvinnor där målet är att prestigelöst låta nya bekantskaper baserat på intressen och nyfikenheter växa fram. Joanna och Louise som driver Friendcation anordnar allt från resor, event, Staycations, träningspass, föreläsningar och frukostar runt om i landet, men också utanför Sveriges gränser. Allt som skapar tillfällen för kvinnor att mötas i och kring nya sammanhang och upplevelser.

Ta sig utanför sin comfortzon för att få ännu mer tillbaka, har blivit ett mantra med åren. Friendcation har funnits i snart 3 år och har arrangerat över 10 resor och lika många event som har marknadsförts på respektive kanaler hos Joanna och Louise och samt i Facebook gruppen som nu har över 7200 medlemmar. Communityt växer större och starkare för varje år som går och för varje nytt möte som sker.

Kommentarer är stängda.

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.