Annons:

Apollo ska återta begreppet charter i ny kampanj

I juni valde Apollo Tillsammans som ny reklambyrå. Nu syns det första resultatet av samarbetet. I en ny kampanj ska Apollo återta begreppet charter.

Nu skrotar Apollo sitt förra reklamkoncept med guden Apollo för att istället satsa på ett nytt som går under namnet ”Charter på riktigt”. I det nya konceptet som går upp i slutet av augusti vill Apollo, som det heter i ett pressmeddelande, ”återta begreppet charter genom att trycka på dess positiva innebörd. Och därmed utmana och leka med de negativa klanger ordet tidigare stått för.”

– Vi vill ladda begreppet charter med allt det positiva som en resa med oss innebär. Alltifrån möjligheten till total avslappning och enkelhet under hela resan till alla de produkter som bara vi kan erbjuda, säger Eva Lundström, nordisk marknadschef, i en kommentar.

Nordenchefen Leif Vase Larsen säger till Travel News att guden Apollo, som nu skrotas, var bra för att den gav Apollo mycket uppmärksamhet.

– Nu har vi uppmärksamheten. Men guden förknippade oss mycket med Grekland, nu ska vi bredda oss, säger Leif Vase Larsen.

Apollos nya kampanj ska synas i hela Norden i såväl köpta som egna kanaler.

– Målsättningen är ett koncept som bryter av både i resekategorin men även jämfört med annan marknadsföring i såväl egna som köpta som sociala kanaler, säger Johan Falk, partner och kundansvarig på Tillsammans Sthlm.

Kommentarer är stängda.