Annons:

Annons:

Resejättar: Kunderna kommer att få tillbaka sina pengar

Det stora trycket har gjort att det tagit längre än de sedvanliga två veckorna att betala tillbaka till kunderna för uteblivna resor. Det säger Vings kommunikationschef Fredrik Henriksson till TT. Han uppger att Ving har 100 000 resor att betala tillbaka i nuläget och bedömer att siffran för branschen som helhet är en halv miljon. – Vi beklagar att det tar längre tid än normalt, men kunderna behöver inte vara oroliga. Pengarna kommer att betalas ut, säger Fredrik Henriksson.

Även Apollo och Tui ger samma budskap. Enligt Apollos marknadschef Annica Smith har man runt 30 000 resor kvar att hantera, skriver TT.

3 kommentarer

  1. Rril: Fattar inte vad det är med folk. Har man så lite förståelse för den här extra ordinära situationen att man måste hålla på att fråga var ens pengar är, om det bara är tomma löften eller om bolaget kommer gå i konkurs och det är därför det tar så lång tid. Sen vifta paketreselagen max 14 dagar framför ansiktet på resebolagen när det tagit längre tid. Skärpning. Pengarna hade ju ändå varit förbrukade om man kommit iväg på resa
  2. Maria: Fast det handlar inte om rätten. Har full föståelse inför situationen. Men när man inte får svar om vad som händer. Att dom hela tiden skjuter fram det. Ger olika svar. Till och med ljugit. Det är ju då man blir frustrerad.
  3. Kalle: Man kan absolut lova en sak, men att leverera det blir inte enkelt då pengarna inte finns. Staten har inte än sagt något om detta...
Inca Tours söker biljettör
Sista ansökningsdag:
21 maj 2021

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.