Annons:

Annons:

SAS bäst på service

ServiceScore® är undersökningen där svenska folket får ranka vilket företag som är bäst på service. SAS är bäst för de som väljer flyget med 66 poäng. Ryan är sämst med 45,9. Scandic, Viking Line och Ving vann sina kategorier.

Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint (webbpaneler med över 400 000 panelister). ServiceScore® utnämningarna bygger på över 3000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

Scandic, Viking Line och Ving vann sina kategorier. Allra bäst i klassen är IKEA, Systembolaget och Volvo.

Det är tredje året i rad Scandic tar hem topplaceringen i sin kategori och lyckas i år också ta sig in bland Top 10 med en åttonde plats.

Prisutdelningen ägde rum 25:e april i Stockholm.

– Det känns helt fantastiskt och hedrande att få ta emot den här utmärkelsen. Jag är oerhört stolt över våra 7 000

medarbetare i Sverige som dygnet runt, året om levererar service i världsklass. Det blir ännu mer speciellt eftersom

det är våra kunder och gäster som har fått tycka till, det är ju dem vi lever för, säger Henrik Dider, HR-direktör Scandic

Sverige.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Team Manager till Customer Service i Sverige
Sista ansökningsdag:
10 oktober 2018
Australienresor söker resesäljare
Sista ansökningsdag:
10 oktober 2018
Birka söker kommunikatör
Sista ansökningsdag:
2 november 2018
Service and Sales consultant
Sista ansökningsdag:
14 oktober 2018
Business Travel Counselor
Sista ansökningsdag:
18 oktober 2018
Flight Operations Manager till Maxli Travel Group
Sista ansökningsdag:
25 oktober 2018
På nytt jobb