Även om den danska marknaden är -liten finns en exklusiv klick som efterfrågar lyxiga resor även där, menar hon. En annan orsak till valet av tidpunkt för Danmarksatsningen var att Select nu kunde locka över den nya landschefen Anette Meng.
– Jag har haft ett öga på henne i flera år, eftersom hon har lång erfarenhet och dessutom umgås i rätt kretsar och känner många av våra potentiella kunder, säger Leija Graf.
Select Travel startade i december 1992 med affärsidén att sälja exklusiva resor till kunder med höga krav. I september 1999 startade en filial i Finland och i februari 2001 i Norge. Den norska verksamheten gick för första gången med plus förra året, efter att ha tappat fyra miljoner norska kronor under de tre första åren. De första månaderna i år har det norska bolaget sålt mer än 50 procent mer än i fjol.
– Det tar tid att bli känd på marknaden, men nu har vi fått ett genombrott, säger Dag Åge Karlsen som leder Oslokontoret.
Han erkänner dock att det inte varit -någon nackdel att konkurrenten Select Tours köpts upp av Kuoni-koncern och därmed blivit mindre särpräglad.
Samtidigt har även den svenska verksamheten redovisat ett rekordresultat.
Nytt för i år är den stora satsningen på golfresor. En katalog på 200 sidor med 500 banor och 106 hotell på 41 ställen över hela världen släpptes i mars.
– Det här är Europas absolut mest -omfattande golfprodukt av exklusivare kaliber. Vi kände att alla fyra länderna var redo för golf och har gjort en omfattande research för att hitta de bästa ställena, säger Leija Graf.
Målet är att redan 2005 omsätta 17 miljoner på golfresorna.
KARIN STARKMAN AHLSTEDT