Annons:

Springtime inleder klassiskt samarbete

Springtime Group inleder ett samarbete med En svensk klassiker. Det framgår av ett pressmeddelande.

Samarbetet innebär att Springtime Group blir mediapartner till En svensk klassiker.

– Vi har redan större samarbeten med Lidingöloppet och Vasaloppet och det är därför naturligt att vi nu inleder ett samarbete med En svensk klassiker. En svensk klassiker står för en bredd och en mångfald som är i linje med vad vi vill stå för och kunna erbjuda våra kunder, säger Patrik Yderberg, vd för Springtime Group.

Samarbetet innebär att Springtime Group via Runner’s World, Women’s Health & Wellness och Bicycling hjälper En svensk klassiker att, som det heter i ett pressmeddelande: ”sprida budskapet om den goda hälsa och bättre livskvalitet som följer med motion och fysisk aktivitet”.

En svensk klassikers evenemang Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet lockar årligen cirka 180 000 deltagare.

Avtalet löper på tre år.

Kommentarer är stängda.

Marknadschef till WE Travel Group
Sista ansökningsdag:
18 augusti 2025
visit-dalarna
VD till Visit Dalarna
Sista ansökningsdag:
24 augusti 2025