Annons:

Annons:

Ving-resenärer besvikna över bristen på information

Omkring 200 personer har hört av sig till Konsumentverket med frågor om vad som gäller för Ving-resenärer som drabbats av inställda flyg efter konkursen i Thomas Cook. Många har också påpekat brister i informationen, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, skriver Sveriges radio.

Konkursen i Thomas Cook gjorde att omkring 3000 resenärer till och från Sverige drabbades av inställda flyg i går. Cirka 1500 personer är fortfarande strandade utomlands, de flesta på Cypern och i Grekland. Vings mål är att de flesta ska kunna åka hem i dag när flygtrafiken har kommit igång igen, men lämnar inga garantier för det.

Konsumentverket kontaktades av omkring 200 personer i går och cirka 5 000 personer har besökt den särskilda information om konkursen som verket har lagt ut på sin hemsida. Konsumentverket har också kontaktat Ving, säger juristen Maja Lindstrand.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA