Annons:

Ving-resenärer besvikna över bristen på information

Omkring 200 personer har hört av sig till Konsumentverket med frågor om vad som gäller för Ving-resenärer som drabbats av inställda flyg efter konkursen i Thomas Cook. Många har också påpekat brister i informationen, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, skriver Sveriges radio.

Konkursen i Thomas Cook gjorde att omkring 3000 resenärer till och från Sverige drabbades av inställda flyg i går. Cirka 1500 personer är fortfarande strandade utomlands, de flesta på Cypern och i Grekland. Vings mål är att de flesta ska kunna åka hem i dag när flygtrafiken har kommit igång igen, men lämnar inga garantier för det.

Konsumentverket kontaktades av omkring 200 personer i går och cirka 5 000 personer har besökt den särskilda information om konkursen som verket har lagt ut på sin hemsida. Konsumentverket har också kontaktat Ving, säger juristen Maja Lindstrand.

Kommentarer är stängda.

Marknadschef till WE Travel Group
Sista ansökningsdag:
18 augusti 2025