Det har gått allt bättre med en fördubblad omsättning på tre år. En del av förklaringen är att bolaget vidgat resmålen till att inte bara omfatta de nordligaste delarna av Norge, Sverige och Finland.
– Namnbytet är föranlett av utvecklingen under de senaste åren mot en ökad andel långväga resenärer, berättar vd Katie Watson. De vill också besöka huvudstäderna Stockholm och Oslo, Stockholms skärgård och de norska fjordarna.
De påpekade att dessa inte ligger i de arktiska områdena och Katie började fundera över alternativa namn. ”Nordic” stod inte överst på listan eftersom det redan förekommer så ofta. Men det blev ”All Nordics” som återspeglar verksamheten.
Katie Watson började organisera resor till norra Sverige för 15 år sedan och flyttade permanent hit några år senare. I dag har bolaget huvudkontor i Luleå med kontor i Kiruna och Storbritannien.
– Vi är ständigt på resande fot och Kiruna är nära Norge och Luleå nära Rovaniemi, men på önskelistan framöver finns kontor i Norge och Finland.
Bokningsläget är verkligen konstigt, konstaterar Katie Watson. Nu i november kommer förfrågningar för julen samtidigt som andra frågar om resor 2027. Vintern är fortfarande högsäsong samtidigt som intresset ökar för vår och höst.
– Jag förmodar att det sammanhänger med det ekonomiska läget. Många är osäkra och bokar tätt inpå medan andra hoppas på en ekonomisk ljusning.
Tillväxten på årsbasis är nu 39 procent och för november månad 2025 är omsättningen dubbelt så hög som samma månad i fjol.
– Det är inte så att vi får lika många fler gäster utan att de istället för att resa tre–nio nätter stannar i två veckor. Så den genomsnittliga resan har blivit mycket dyrare.
Alla resor skräddarsys efter önskemål. Och dessa kan vara högst varierande. I somras ville exempelvis en amerikansk familj fira midsommar i Arjeplog för att forska i sina svenska rötter.
– Visst hade det varit enklare att ha ett fast utbud på tio olika resor, men vi är verkligen inriktade på att finna den bästa lösningen för varje kund.