I bokslutet för 2024 rapporterar bolaget en omsättning på 12,5 miljoner, en betydande ökning från omsättningen 2023 på 8,6 miljoner. Vinsten för året blev 368 000 kronor, upp från 51 000 kronor för 2023.
– Jag har arrangerat golfresor i 20 år och sålde mitt tidigare företag Golf Joy Travel för fem år sedan innan jag för fyra år sedan startade Dream Golf. Nu arbetar även min son Max i företaget och han har förbättrat vår närvaro på sociala medier och Google.
Dream Golf Travel har ett omfattande program med resor till 22 länder och, intygar Markus Wephton, säljer inget som inte han eller numera sonen Max har besökt. Nu skönjer han en förändring med en viss nedgång i resor till de långväga destinationerna Florida och Dubai.
– Det har blivit varmare på vintrarna i södra Spanien. Traditionellt har man åkt på golfresa under april–maj och september–oktober men numera har intresset ökat för att också åka under januari–februari. Under lågsäsong kan man göra bra klipp och vi kan erbjuda ett bra paketpris.
En annan tendens är att fler – framför allt äldre – väljer resor som inte bara handlar om ”golf, golf och golf”.
– Vi ser en viss tendens till att inte bara bo vid golfbanan där träningsresorna uteslutande handlar om golf. I bland annat Portugal väljer en del att bo i Sesimbra vid havet och i stället åka 20 minuter till golfbanan. Vi har också börjat sälja golf och gourmet-resor. Man spelar kanske tre-fyra gånger under en vecka i stället för att gå upp klockan sju varje morgon och sedan spela hela dagen. Fler vill ha lite luft i programmet och se och uppleva mer än bara golf på sin resa.