Annons:

Premium Foto: Langley Travel

Langley satsar på kvalitet före kvantitet

"Visst är vi små, men vårt mål är inte kvantitet utan kvalitet. Vi har en god utveckling och jag är nöjd med verksamheten efter pandemin", säger Pontus Langley som drivit företaget i sitt namn i snart 40 år till Travel News.

Bolaget Langley Travel rapporterar en omsättning på strax under 174 miljoner för perioden
fram till sista oktober i fjol, en minskning från 186,8 miljoner för perioden 2023–2024. Trots
detta redovisade företaget en vinst på 3,4 miljoner för året, vilket är en positiv utveckling
jämfört med tidigare.

Företagets affärsidé sedan mitten av 1990-talet har varit att erbjuda resor till sina egna
hotellanläggningar. Idag driver Langley nio hotell i de franska och österrikiska alperna samt
solresor till hotellen på Korsika och Guadeloupe i Karibien. I Sverige och Danmark sker
försäljningen uteslutande direkt genom Langleys webbplatser och i övriga Europa bokas
resor till deras hotell via egen webbplats samt onlineresebyråer.

– Vi har en konstant och stark efterfrågan med en procentuellt sett relativt hög andel
återkommande resenärer, förklarar Pontus Langley. Tack vare att vi har våra egna
anläggningar där mat ingår vet gästerna vad det kostar. Vi har, kort sagt, en prismässigt bra
produkt.