– Vi är fortfarande inne på en tillväxtresa med nya spår att förädla, inte minst inom teknikområdet, säger han.
Travel Support erbjuder ett hundratal nordiska resebyråer och andra aktörer i branschen tjänster som de behöver, men inte själva har möjlighet att ge sina kunder.
– Verksamheten omfattar flertalet tjänsteområden för resebyråer och reseaktörer. Det är sådana där det finns skalfördelar. Bland tjänsterna är centrala leverantörsavtal för resebyråer, 24-timmarsservice, samt biljetteringstjänst för byråer som inte har egna IATA-rättigheter eller behöver sådan kompetens.
Totalt omsatte Travel Support & Services Nordic AB och dess två dotterbolag tillsammans 88 miljoner under 2024, från 84,5 miljoner 2023. Vinsten blev 4,4 miljoner, eller ungefär 5 procent av omsättningen.
– Det är tydligt att de stora drakarna bland affärsresebyråer konsolideras. Samtidigt ser vi stora möjligheter när det gäller de små och medelstora resebyråerna. Den andra tendensen är att vi står inför ett generationsskifte under de kommande fem åren. Snittåldern är relativt hög bland såväl ägare som medarbetare.
Philip Locklund ser mängder med möjligheter och potential för samarbeten med branschkollegor, inte minst inom it-lösningar.
– Flertalet nya aktörer utvecklar högt tekniskt automatiserade travel management-system. Samtidigt tror vi att det finns behov för de små och medelstora av de avtalssamarbeten och den it-infrastruktur för som vi erbjuder och utvecklar.