Annons:

Premium

OMIS ökar omsättningen: ”Vår lågkostnadsstruktur ger konkurrenskraftiga alternativ”

Varför har det gått bra senaste året? - Our Man in Scandinavia (OMIS) har varit lönsamt sedan starten i mars 2009 och vi har lyckats bygga ett solitt företag som gått med vinst 11 år i rad. Naturligtvis, som för de flesta företag, stod vi inför några allvarliga utmaningar under och direkt efter pandemin. Nu är vi dock tillbaka på rätt spår vilket märks på den senaste omsättningsökningen, skriver Johnny Gardsäter, partner på Our Man in Scandinavia i en kommentar till Travel News.

”Med en kombination av provision, fasta och rörliga avgifter erbjuder vi de flexibla lösningar som de och våra nya partners gillar”

Vad gör ni rätt?

– Vi har flera långsiktiga partnerskap där några går tillbaka till vårt första verksamhetsår. Vi har arbetat hårt för att behålla dessa relationer som baserats på ömsesidigt förtroende, integritet och givetvis på att leverera resultat. Detta har varit hörnstenen i vår framgång och det är viktigt att vi fortsätter att fokusera på våra partners och deras behov på en ständigt föränderlig marknad. Vi tror på våra kunder, och de tror på oss. Med en kombination av provision, fasta och rörliga avgifter erbjuder vi de flexibla lösningar som de och våra nya partners gillar. Tack vare vår lågkostnadsstruktur kan vi erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga alternativ och hjälpa till att maximera deras marknadsföringsinvesteringar i Norden. När tiden tillåter har vi kunnat utföra ad-hoc tjänster på projektbasis, vi har lyckats få nya kunder samtidigt som vårt engagemang och försäljningsvolymer har ökat med de befintliga.

We have always been in it for the long run, and we are having fun doing what we do.

Johnny Gardsäter – Discover America

Det senaste bokslutet för OMIS Travel Representation AB, som sträcker sig från 2022-07-01 till 2023-06-30, visar en ökad omsättning till 6,17 miljoner kronor, en ökning från föregående år då den låg på 2,92 miljoner kronor. Trots ökad omsättning rapporterar bolaget en förlust under detta bokslut, med årets resultat på -246 000 kronor jämfört med -134 000 kronor förlust året innan.

OMIS Travel Representation AB, grundat den 2 mars 2009, är en aktör inom rese- och turismbranschen och har sin verksamhet baserad i Stockholms län och kommun. Det svenska företaget är huvudsakligen verksamt inom rese- och turismrepresentation, men detaljerad information om företagets specifika verksamheter är inte tillgänglig.

Bolaget har 2 anställda, samma antal som föregående år. Personalomkostnaderna låg på 1,2 miljoner kronor, en ökning från 1,1 miljoner kronor föregående år. Kassan uppgick till 2,15 miljoner kronor, en minskning från 2,75 miljoner kronor året innan. Inga utdelningar gjordes under detta bokslut.

I styrelsen för OMIS Travel Representation sitter Johnny Gardsäter som ledamot samt Paul Stanley i rollerna som ledamot och ordförande. Data från Eivora visar att företaget rapporterade en förlust även under perioden 2020-2021, då årets resultat låg på -73 000 kronor.

Johnny Gardsäter – Discover America

Vad kan bli ännu bättre?

– Vi är definitivt på rätt väg, och vi får uppmärksamhet på grund av våra kunder och självklart även som Our Man in Scandinavia.

Synergier är viktiga för ett litet företag men vi skulle förmodligen kunna dra nytta av att vara lite mer mångfaldiga. Även om vi aldrig kommer att sluta fokusera och lägga uppmärksamhet på våra lojala kunder, är nya partners och projekt alltid välkomna.

Vad tror du om 2024?

– Än så länge ser det bra ut, vi är positiva, och omsättningen förväntas växa igen samtidigt som vi kommer behöva titta på några nödvändiga investeringar. Detta kommer med största sannolikhet att påverka resultatet.