Annons:

Debatt: ”Brommaflytt kan slå ut många inrikeslinjer”

Att det eventuellt går att få in Brommas 2,5 miljoner resenärer på Arlanda rent teoretiskt är inte detsamma som att det går att flytta och behålla ett väl fungerande regionalflyg från Bromma. Det skriver Christian Clemens, Svenskt Flyg i en debattartikel i Svenska Dagbladet.

”Bromma är dessutom en världsunik cityflygplats med extremt korta tider i terminalerna, inte minst efter de miljardinvesteringar som precis gjorts i flygplatsens infrastruktur. Det krävs till exempel bara incheckning 10 minuter innan avgång för att komma med flyget ut i landet, något som värdesätts mycket högt av inrikes affärsresenärer”, skriver BRA:s före detta vd Christian Clemens i Svenska Dagbladet. Hela artikeln hittar du här.

3 kommentarer

  1. Tim: Hyfsat partisk i målet. BRA kan ta terminal 3 på Arlanda så får man gå ute i ur och skur samt kan ha sen check-in.
  2. hans: Ett Stockholmsnav på Arlanda ger bättre förutsättningar när flyget åter kommer igång, men dock i lite mindre skala. Det ger bättre service för fritids- och arbetsresande flygresenärer runt om i landet och ifrån utlandet, som inte bara har Stockholm som slutdestination. Om Bromma legat med samma avstånd till Arlanda som T-centralen har till Stockholms Centralstation hade varit underbart. Stockholm är en liten ”storstad” som ligger i ett land med betydligt färre invånare än London med förorter. Det gäller att tänka på helheten och inte agera blint på enskilda transportsystem.
  3. Jesus: Sluta låtsas gagna samhället Tim och Hans- erkänn istället att ni har privata intressen i att exploatera Bromma eller att ni vill expandera Arlanda. Ärlighet varar längst!
På nytt jobb