–Vi tror oss se en koppling till ökade priser i samhället och ökade bokningar med oss. Våra resor är fortfarande väldigt prisvärda trots inflation och höga bränslepriser. Studenter, ungdomar och seniorer tillhör en av våra större målgrupper och de kämpar kanske lite extra med att få ekonomin att gå ihop i slutet på månaden. Med den nya rabatten hoppas vi kunna bidra till att ännu fler har råd att resa, säger Kajsa Ekelund, kommunikationschef på FlixBus Norden i ett pressmeddelande.
Rabatten utgår med 20 procent på samtliga resor inom Sverige med FlixBus och FlixTrain och gäller tills vidare.
Det är inte bara Flix i Norden som sett en ökning av resenärer under året. Flix rapporterade tidigare i år att de haft en ökning med hela 75 procent under årets första sex månader. Totalt reste 24 miljoner passagerare inom Europa med Flix mellan januari och juli. Ökningen av resenärer har lett till att bolaget har kunnat utöka sitt nätverk, lägga till fler avgångar och serva fler människor.