Annons:

Megastjärnor boostar Singapores turism

Singapore satsar på att bli en nyckelspelare inom den så kallade konsertekonomin med stjärnor som Coldplay, Ed Sheeran och nu kommande helg Taylor Swift, skriver CNBC. Enligt HSBC-ekonomen Yun Liu kommer strategin innebära en ökning av BNP.

”The Lion City har traditionellt sett varit mer en magnet för affärsresor, men dessa storskaliga globala musikevenemang är en välsignelse för Singapores reserelaterade tjänster”, skriver ekonomen.

När Taylor Swift meddelade sina sex konsertdatum i mars steg hotellbokningarna med 10 procent. De lägsta priserna för en konsertbiljett, enligt New York Post, ligger på 300 dollar, motsvarande 3 259 kronor.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024