Annons:

Annons:

ESS storsatsar och rekryterar Anna-Carin Rasmusson

Efter lanseringarna av hotelldestinationerna Steam Hotel, MJ’s och kommande Fýri Resort i Hemsedal och Blue på Lidingö vill ESS Group nu stolt presentera Anna-Carin Rasmusson som ny Commercial Director. Anna-Carin kommer närmast från rollen som Vice President Operations för Nordic Hotels & Resort. Att Anna-Carin och ESS nu äntligen hittat varandra ligger i linje med den fortsatt snabba tillväxten men skapar också förutsättningar för att ta nästa steg i upplevelsestrategin som gruppen nu utvecklar vidare, enligt ett pressmeddelande.

ESS Group som startades för 11 år sedan står idag bakom totalt 8 hotelldestinationer. Alla kännetecknas av ett stort fokus på att skapa starka upplevelser för såväl privat- som affärsgästen där mat, dryck, pool och beach, träning, musik och värdskap är centrala ingredienser. Strategin tillsammans med en stark tro på engagerande marknadsföring har skapat starka varumärken med beläggningssiffror på över 95% så som Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad, Steam Hotel, Hotel Pigalle, Bellora, MJ’S, och kommande Fýri Resort i Hemsedal.

”Jag har aldrig fått så många fina kommentarer från människor runt omkring mig som när jag berättade att Anna-Carin ska börja här hos oss. Hennes personlighet, kunskap och erfarenhet känns perfekt och jag hoppas att vi som arbetsgivare kan leverera samma fina känsla som vi fått av henne! Vi är väldigt stolta, glada och ödmjukt taggade över att få välkomna henne hit till familjen,”berättar Jonas Stenberg, VD ESS Group.

Anna-Carin börjar sin nya roll som Commercial Director den 2 september och kommer leda ESS fem kommersiella team. Premiären av Fýri i Hemsedal och nya Blue i Stockholm tillsammans med fler nyheter i Skandinavien är några av uppdragen som Anna-Carin kommer vara högst delaktig i.

”ESS Groups pärlor har i många år varit personliga favoriter där jag ofta hamnat när jag vill uppleva någonting härligt med familj och vänner. Professionellt har jag också imponerats mycket av ESS förmåga att skapa starka och genomarbetade upplevelser i kombination med att förmedla en genuin känsla i sin kommunikation. Att hitta rätt ton och väcka ett sant intresse hos mottagaren är inte enkelt i dagens snabbt föränderliga mediekonsumtion. Det där är ingen lätt sak och här tycker jag att gruppen är bland de absolut bästa i branschen. Jag skall ärligt säga att jag både en och två gånger har sneglat och hämtat inspiration ifrån ESS i mina tidigare uppdrag,” säger Anna-Carin Rasmusson.

Anna-Carin tar plats i ESS Groups ledningsgrupp och i samband med att Anna-Carin tillträder så gör ESS också en utvecklad satsning i sin destinations- och upplevelsestrategi då Fredrik Toreskog går vidare till rollen som Communications Director. Tillsammans med Brand Director & Partner Carl Lundgren skapas i och med detta ett nytt team med fokus på innehåll, PR, innovation och upplevelse.

”Vi har följt Anna-Carins arbete och imponeras mycket över hennes ledarskap och positiva energi i kombination med den djupa affärsförståelsen och viljan att utveckla hela branschen. Att vi dessutom verkar skratta och le åt samma grejer är en fin indikation på att det här kommer bli riktigt spännande”, avslutar Jonas Stenberg, VD ESS Group.

”Jag är fantastiskt glad över att få den här möjligheten att börja på ESS i det här expansiva läget! Och teamet jag kommer få jobba tillsammans med känns som riktiga stjärnor med en stor portion värme kombinerat med härlig tävlingsinstinkt. Perfekt och väldigt inspirerande!” avslutar Anna-Carin.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA