Idag tar 8000 SAS-anställda i luften och på marken på sig den nya uppdaterade uniformen. En uniform som enligt bolaget är ”designad i elegant, modern skandinavisk design, i linje med SAS visuella identitet ’blue on blue'”. Premiären firas med en bagagebandskonsert med Julie Bergan i en ny digital film, skriver SAS i ett pressmeddelande.
– Att byta uniform är något väldigt speciellt. Vår uniform är en viktig del av vår visuella identitet och något alla våra kunder ser och lägger märke till när de reser med oss. Därför ville vi gärna markera den uppdaterade uniformen på ett spektakulärt och annorlunda sätt. Samtidigt ingår bagagebandskonserten med Julie Bergen i vår strategi att förena flygresan med musik och ge våra kunder en unik reseupplevelse före, under och efter resan. Och dessutom håller vi med Julie Bergan om att vi ”kinda like it”, säger Kenneth Christiansen, marketingchef på SAS.
Den uppdaterade uniformen har tagits fram av Ted Bernhardtz.