Annons:

Annons:

Festprissarna får se upp på semestern

Reisa har undersökt resetyperna. Största gruppen är de ordningsamma med 41 procent. Den minsta är festprissen med 1 procent. När dessa möts kan det bli spänningar.

De här restyperna identifierar sig svenskarna med:

  1. ”Den ordningsamma” (41 %)
  2. Kan inte identifiera sig med någon av grupperna (21 %)
  3. ”Livsnjutaren” (17 %)
  4. ”Den kulturelle” (14 %)
  5. ”Den medvetna” (3 %)
  6. ”Äventyraren” (2%)
  7. ”Festprissen” (1 %)

    *SIFO-undersökningen gjordes i april 2019 på uppdrag av Resia i samband med den årliga trendrapporten – Resiabarometern. Totalt gjordes 1120 intervjuer på ett riksrepresentativt urval av kvinnor och män i ålder 15 till 79 år.

Kommentarer är stängda.

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.