Annons:

Norwegian gör reklam i 22 länder samtidigt

Norwegians nya, globala marknadskoncept bygger på hur tillgången på flyglinjer och låga priser har fört världen närmare. Med den nya kampanjen som ska gå 22 länder samtidigt vill Norwegian inspirera både befintliga och nya kunder att resa med Norwegian, enligt ett pressmeddelande. Travel News har fått en intervjun med Stine Steffensen-Børke, Norwegians marknadsdirektör. - Filmen kommer att gå hela året, men just nu är det mycket intensivt. Många planerar sina långresor till Thailand och USA just nu. Resor inom Europa sker under en kortare horisont. Men något svar på hur mycket det kostar att göra reklam i 22 länder får vi inte.

Berätta om er nya reklamfilm?

– Filmen är ett resultat av en lång process tillsammans med reklambyrån TRY. Det är Norges mest kända och prisbelönta reklambyråer sedan många år. Budskapet är att genom våra flyglinjer till väldigt många destinationer kommer världen närmare. Det är därför som allt i filmen är så nära. Det är precis så vårt varumärke ska kommunicerA. Vi gör världen mindre, säger Stine Steffensen-Børke, Norwegians marknadsdirektör till Travel News.

Filmen kommer att visas i 22 länder, men fokus är Norden, UK, USA och Spanien. I dessa länder kommer filmen att visas i broadcast-tv. Kampanjen kompletteras med digitala kanaler och sociala medier. I dessa kanaler är det skräddarsydda kampanjer och retargeting. Har du sökt på exempelvis Tel Aviv blir man erbjuden att flyga till Israel till en låg kostnad.

Medieinvesteringarna styrs av Vizeum som ingår i Aegis-nätverk. Lokala team anpassar kampanjerna till respektive land. GDPR-reglerna innebär att Norwegians kunddatabas inte får samköras med kampanjer i Facebook och Google. Utifrån kunddatabasen görs istället regelbundna e-postkampanjer. Den nya reklamfilmens mål är att i inspirera till resandet. Målet med de digitala kampanjerna med skräddarsydda är att sälja flygplansstolar.

– Hur mycket pengar vi lägger i marknadsföring går vi inte ut med.

Hur länge ska den nya reklamfilmen leva?

– Filmen kommer att gå hela året, men just nu är det mycket intensivt. Många planerar sina långresor till Thailand och USA just nu. Resor inom Europa sker under en kortare horisont.

«The world has never been closer» kommer att lanseras i 15 olika länder och rullas ut i slutet av januari.

Se 60-sekundersfilmen här: YouTube: https://youtu.be/K1N9FSG3lgY

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024