FN-organet ICAO, International Civil Aviation Organization, höll nyligen generalförsamling i Montréal, rapporterar Flygtorget.
Ländernas företrädare sade då nej till förslaget från flygbolagens organisation IATA om att låta piloter i internationell trafik flyga vidare till 67 år.
Det finns inga undersökningar eller statistik som visar att äldre piloter orsakar fler incidenter än yngre. Erfarenheten anses kompensera för eventuella fysiska brister.
Argentina låter piloter flyga till 68 år så länge de inte är ensamma i cockpit. Japan tillåter piloter flyga inrikesflyg upp till 68 år.
Australien och Kanada har ingen övre åldersgräns alls. Ingen av dessa länder har sett någon ökning i säkerhetsincidenter, skriver Flygtorget.
I de flesta länder genomgår äldre piloter tätare läkarundersökningar än yngre. Den fysiska och kognitiva förmågan bedöms också ha blivit bättre i takt med ökad livslängd och framsteg inom sjukvården.
Men ICAO väljer att säga nej till piloter över 65 på internationella flygningar med hänvisning till säkerheten.
Flygarbetsgivarna har anfört den omfattande pilotbristen som ett av flera skäl att låta piloterna flyga några år till. Enligt Boeing behövs 660 000 nya piloter globalt till 2043.