Annons:

Konsumentverket avslutar SAS-ärende efter inställda flyg

99,92 procent av de SAS-resenärer som fått sina flyg inställda har fått pengarna tillbaka. Då väljer Konsumentverket att avsluta tillsynsärendet mot flygbolaget, enligt ett pressmeddelande.

– Att vi avslutar ärendet mot SAS innebär inte att vi släpper frågan. Samtliga passagerare som har rätt till återbetalning ska få den inom sju dagar. Om återbetalningstakten försämras finns det inga hinder för att öppna ett nytt ärende mot SAS, säger juristen Maja Lindstrand.

En kommentar

  1. Anonym: Varför göra jobbet halvfärdigt. Är det inte bättre att se till så att alla fått sina pengar innan man avslutar ärendet.
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024