Annons:

Annons:

Konsumentverket avslutar SAS-ärende efter inställda flyg

99,92 procent av de SAS-resenärer som fått sina flyg inställda har fått pengarna tillbaka. Då väljer Konsumentverket att avsluta tillsynsärendet mot flygbolaget, enligt ett pressmeddelande.

– Att vi avslutar ärendet mot SAS innebär inte att vi släpper frågan. Samtliga passagerare som har rätt till återbetalning ska få den inom sju dagar. Om återbetalningstakten försämras finns det inga hinder för att öppna ett nytt ärende mot SAS, säger juristen Maja Lindstrand.

En kommentar

  1. Anonym: Varför göra jobbet halvfärdigt. Är det inte bättre att se till så att alla fått sina pengar innan man avslutar ärendet. Svara

KOMMENTARER

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

1 KOMMENTARER ÖPPNA

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.