Annons:

Lyx lönar sig – Air France-KLM ökar vinsten med premiumstrategi

Lyx lönar sig – Air France-KLM ökar vinsten med premiumstrategi

Under årets andra kvartal lyfte Air France‑KLM sitt rörelseresultat till 736 miljoner euro, jämfört med 513 miljoner euro under samma period i fjol . Detta motsvarar cirka 8,2 miljarder kronor, baserat på gällande valutaomräkning.

Tillväxten drivs av kraftigt ökad efterfrågan på premiumprodukter, där en ny första-klasskabin och KLM:s premium economy bidrog starkt till utvecklingen. Det rapporterar reuters.com.

Vd Benjamin Smith lyfte fram bolagets strategi med “premiumization” som central för att höja kundupplevelsen, trots att vissa ekonomiklasser sänkte priserna för att behålla konkurrenskraft.

Bolaget bekräftar sina prognoser för helåret.

Kommentarer är stängda.

berghansen
VD/Country Manager till Berg-Hansen
Sista ansökningsdag:
30 september 2025