Annons:

Annons:

Singapore Airlines får ny nordisk direktör

Singapore Airlines har tillsatt en ny General Manager för Norden. Muhammad Raimi tar över rodret i Danmark, Sverige, Norge och Finland efter Erwin Widjaja, som fortsätter sin karriär inom flygbolaget i New York. Muhammad Raimi har arbetat för Singapore Airlines sedan 2013, senast i Indien, och ser fram emot att ytterligare stärka marknadspositionen i Norden med sitt team, enligt ett pressmeddelande.

Singapore Airlines nordiska huvudkontor har funnits i Köpenhamn i mer än 44 år, och nu har Muhammad Raimi tagit över som ny general manager för Norden. Regionen spelar en viktig roll i Singapore Airlines stora globala linjenätverk, vilket sommarens lansering av nya flygningar från Köpenhamn till Rom är ett bevis på, enligt ett pressmeddelande.

”Covid-19 avbröt all verksamhet kortvarigt, men lyckligtvis håller flygtrafiken gradvis på att ta sig ur pandemins skugga. Singapore Airlines starka engagemang för den nordiska marknaden har inte förändrats, tvärtom. Det är en spännande tid som ligger framför oss med (åter)öppnandet av rutter och destinationer, och jag ser redan mycket fram emot att arbeta med det utmärkta team av engagerade människor som vi har på plats”, säger Muhammad Raimi, som också ser hållbarhet som ett viktigt strategiskt fokusområde:

”Singapore Airlines strävar efter att vara koldioxidneutralt år 2050 och vi fokuserar på våra hållbarhetsmål varje dag – vi släppte inte ens taget om miljöfrågorna under covid-19-pandemin. Det är en viktig fråga för både våra kunder och vår personal, och det är ett viktigt åtagande som vi har gjort.”

Muhammad Raimis övergripande mål är att stärka Singapore Airlines redan framträdande närvaro på den nordiska marknaden, och han gör ingen hemlighet av att de många priser och utmärkelser som flygbolaget har vunnit både motiverar och förpliktigar:

”Oavsett vilket flyg, vilken rutt och hur lång resa våra kunder väljer ska det vara något speciellt att resa med Singapore Airlines. Vår kabinbetjäning har röstats fram som den bästa i världen flera år i rad, och vi måste fortsätta att utvecklas och ta både servicen och säkerheten till nya höjder.”

Innebörden av säkerhet under flygning har förändrats under covid-pandemin. Därför lanserar Singapore Airlines kontinuerligt initiativ under hashtaggen #SIAcares – initiativ som höjer ribban för passagerarnas hälsa, säkerhet och trygghet. Arbetet har fått flera utmärkelser – bland annat fem stjärnor i covid-19-betyg av Skystrax: 

”Säkerhet är vår högsta prioritet och jag är stolt över de solida och framtidssäkra initiativ som Singapore Airlines har utvecklat – även på den digitala fronten. Vi försöker ständigt förbättra, optimera och leverera det bästa vi kan i vårt dagliga arbete – och för mig ligger fokus på att vidareutveckla den nordiska marknaden. Jag ser fram emot det”, säger Muhammad Raimi.  

Muhammad Raimi

Muhammad Raimi började på SIA 2013, efter att ha tagit examen från London School of Economics and Political Science med en magisterexamen i finansiell matematik. Han har också en Bachelor of Science (First Class Honours) i matematik från University of Manchester. Han har haft flera olika befattningar i Singapore och utomlands, bland annat som analytiker för nätverksplanering, regional marknadschef för Västasien och Afrika samt chef för södra Indien med bas i Chennai, Indien.

En kommentar

  1. Martin: Singapore har problem med MR så jag tycker att man skall vara försiktig att boka SQ.

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.