Vi är på väg mot en privatiserad
infrastruktur och det är spännande att få vara
med om den utvecklingen. Så kommenterar den förre chefen
för SJ:s persondivision Karl-Erik Strand, sitt nya jobb som
VD på Skavsta flygplats, som sedan i somras ägs av
det brittiska fastighetsbolaget TBI.
– Min största uppgift blir att stärka Skavstas position
och öka trafiken på flygplatsen som har en ohygglig
potential, säger han. Ett led i detta arbete blir att förstärka
Skavstas röst i debatten om en ny flygplats i Storstockholm.
Huvudargumentet är att ”skattebetalarna skulle slippa betala
de 67 miljarder kronorna som en ny flygplats skulle kosta”, som
han uttrycker det. TBI äger också flygplatser i Orlando,
Cardiff och Belfast. Dessutom finns planer på ett förvärv
i Norge. Vilken flygplats det gäller vill Karl-Erik Strand
inte avslöja.
TN 3/99
infrastruktur och det är spännande att få vara
med om den utvecklingen. Så kommenterar den förre chefen
för SJ:s persondivision Karl-Erik Strand, sitt nya jobb som
VD på Skavsta flygplats, som sedan i somras ägs av
det brittiska fastighetsbolaget TBI.
– Min största uppgift blir att stärka Skavstas position
och öka trafiken på flygplatsen som har en ohygglig
potential, säger han. Ett led i detta arbete blir att förstärka
Skavstas röst i debatten om en ny flygplats i Storstockholm.
Huvudargumentet är att ”skattebetalarna skulle slippa betala
de 67 miljarder kronorna som en ny flygplats skulle kosta”, som
han uttrycker det. TBI äger också flygplatser i Orlando,
Cardiff och Belfast. Dessutom finns planer på ett förvärv
i Norge. Vilken flygplats det gäller vill Karl-Erik Strand
inte avslöja.
TN 3/99