I och med bytet från en Saab 2000 till en ATR 72-500 ökas kapaciteten ombord från 50 till 72 stolar. Turlistan fortsätter som tidigare.
– Satsningen vi gjorde för ett år sedan låg väl i tiden, och gensvaret från regionen har varit över förväntan vilket gjort att det ofta varit fullbokat på peakavgångarna. Med det nya planet får fler möjlighet att resa med oss direkt till Bromma, eller vidare ut i Sverigeflygs eller Malmö Aviations linjenät, säger Christer Paulsson, VD för Sverigeflyg.’
Det nya planet, en ATR 72-500, kommer att opereras av Braathens Regional. I Sverigeflygs linjenät finns sedan tidigare tre plan av modellen. ATR 72-500 är ett av de mest bränslesnåla i sin storleksklass och passar väl in i Sverigeflygs miljöprofil. Det högteknologiska propellersystemet gör dessutom planet till ett av de tystaste i industrin.
– Den utökade satsningen på Halmstad gör att vi utökar vår personalstyrka i Halmstad med fyra nya kollegor. Rekryteringen håller på som bäst, säger Christer Paulsson.