Annons:

Premium

Veckans panel om toaletterna på SAS, rennäringen och det ekonomiska läget i Sverige

Veckans panel: Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB, Charlotte Holmbergh, director of Communications and Public Affairs Norwegian Air Shuttle, Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige, Didrik von Seth, vd SRF, Vincent Goodbrand, PR- och kommunikationsansvarig, Ticket, Johanna Danielsson, vd Kairos Future, Kajsa Beausang, Chefredaktör & Creative Director Joyvoy

Bilden är ett kollage.

“Det flygbolag som får med sig anställda på att våga tänka nytt, släppa gamla ”sanningar” och rutiner OM de inte längre är tidsenliga eller funktionella har bättre förutsättningar att gå vinnande ur striden.”

Kommer detta påverka konsolideringen av den europeiska flygmarknaden som SAS vd Anko van der Werff hoppas på?

Johanna Danielsson, vd Kairos Future: I en tid av förändring behöver alla stenar vändas på. Det behöver alla bolag göra, nya som gamla. Just toalettfrågan är ju en enskild fråga där jag inte är insatt i de operationella detaljerna, men principen blir viktig. Det flygbolag som får med sig anställda på att våga tänka nytt, släppa gamla ”sanningar” och rutiner OM de inte längre är tidsenliga eller funktionella har bättre förutsättningar att gå vinnande ur striden. 

Kajsa Beausang, Chefredaktör &…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium