Annons:

Annons:

Apollo kan vinna GTA, nästa år vill man bli bästa paketresebolaget i Norden

Vi fortsätter nedräkningen inför Grand Travel Award den 13 februari 2020 på Grand Hôtel i Stockholm. Här berättar Apollo som kan bli bästa researrangör om 2019 och vad som är målet för nästa år.

Varför finns Apollo?

Apollo finns för att skapa minnesvärda och genuina reseupplevelser av högsta kvalitet. Vi gör det enklare för fler att upptäcka världen på riktigt.

Vad är ni mest stolta över när vi summerar 2019?

Våra engagerade medarbetare och samarbetspartners som gör oss bättre och bättre för varje år och som bidrar till att skapa oförglömliga äventyr och resor för våra kunder. Vi är också stolta över vårt utbud av genuina och lokala hotell, våra hållbarhetsinitiativ ute på destinationerna samt våra aktiva resor – vi ser en stark ökad efterfrågan av äventyr och upptäckande, i allt ifrån en ny smakupplevelse till mer extrema sportresor.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort och hur märker era kunder detta?

Alla tre kategorier är lika viktiga och behövs för att verksamheten ska hänga ihop och kunderna ska bli nöjda och glada. Vår NPS ökar rejält varje år och två år i rad har vi nu vunnit Swedish Brand Award, som bland annat baseras på kundnöjdhet – så vi märker att kunderna uppskattar våra produkter och vår höga servicenivå. Vi tycker också att vi nått en ny nivå på vår service och support till alla våra fantastiska agenter som i år fått se extra mycket av oss eftersom vi under året bytt till nytt bokningssystem. Vi passar på att tacka för alla förslag och allt stöd vi fått under processen – tack!

Vi tror också att vi blir allt bättre på  att utveckla våra produkter på ett sätt som både utmanar och mötermarknadens efterfråga. Vi har länge varit störst på aktiva resor och är ofta först med det nya så det är hos oss som nyfikna och äventyrslystna kunder alltid kan hitta något spännande. I början av året lanserades till exempelvårt nya kommunikationskoncept: Live a Little! som har tagits emot väldigt väl både bland kunder, samarbetspartners och inom organisationen.

Vad blir er största utmaning 2020?

Under nästa år fortsätter vi förändra och driva vårt företag mot att bli det bästa paketresebolaget i Norden – för våra kunder, våra anställda och våra partners. För oss innebär det att bli ännu bättre på att berätta om allt bra vi redan gör och lyssna in vad vi behöver göra härnäst.

Ses vi på Grand Hôtel den 13 februari 2019?

Självklart, vi ses!

Kommentarer är stängda.

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.