Annons:

Jambo kan vinna GTA: ”Få kan mäta sig med vår erfarenhet”

Jambos David Karlsson berättar om året som gått och vad hans bolag är mest stolt över. Vad blir er största utmaning 2020? Att kommunicera att resande inte bara påverkar miljö och klimat negativt, utan att resande också är positivt. Exempelvis har nationalparker och de djur som bor där möjlighet att frodas tack vare inkomsterna från besökare.

Varför finns Jambo Tours?

Vi finns för att hjälpa våra resenärer, vilka många kommer från resebyråledet, att få uppleva sina resedrömmar på rätt sätt. Rätt sätt innebär för oss att alltid resa med respekt för naturen samt de människor och djur vi kommer nära när vi rör oss i världen. Men det innebär också att vi reser i ett mindre format med mindre grupper och gärna väljer lokalt ägda hotell och samarbetspartner – vi är säkra på att det ökar våra resenärers upplevelse och ger mer för deras pengar. Vi vet ingen annan aktör i vår nisch som står för vår flexibilitet och har vår erfarenhet, vi erbjuder resor på riktigt som ger minnen för livet.

Vad är ni mest stolta över när vi summerar 2019?

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort och hur märker era kunder detta?

Få, om någon, kan mäta sig med vår erfarenhet. Våra varumärken Jambo Tours och TEMA har varit marknadsledande sedan början på 1970-talet. Oavsett om det handlar om safari eller vandringresor, har vi kunskap om hur en resa skapas och genomförs så att den blir bäst för resenären.

Vi fortsätter att förfina vår kvalitet och som exempel kan nämnas att våra resenärer ger reseledarna snittbetyget 9,6 av 10 för kunskap och service. Vi är oerhört stolta över vårt höga snitt och misstänker att det är det högsta i branschen. De svenska resebyråerna får hem enormt nöjda kunder från våra resor.

Vad blir er största utmaning 2020?

Att kommunicera att resande inte bara påverkar miljö och klimat negativt, utan att resande också ärpositivt. Exempelvis har nationalparker och de djur som bor där möjlighet att frodas tack vare inkomsterna från besökare. Ekvationen är enkel; om resenärer besöker till exempel regnskogen, minskar det ekonomiska incitamentet att skövla densamma. Dessutom för resandet även folk och kulturer närmare varandra. Och inte mindre än var tionde av världens arbetstillfällen finns inom turistnäringen; där en lön ofta försörjer många familjemedlemmar. Vi vågar knappt tänka tanken hur världen skulle se ut utan resande. Men som sagt, det är viktigt att resa på rätt sätt.

De nominerade Bästa specialist researrangör

Jambo Tours, Lotus Travel, Sydafrikaresor, Swanson´s, Tour Pacific

Biljettpriser 2020

Seminarium samt Gala (1695:- + moms)
Du får, (från kl 15.00) seminarium , gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.
Boka din heldagsbiljett HÄR

Gala (695:- + moms)
Du får (från kl 18.00), gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.

Boka din kvällsbiljett HÄR

Klara talare i år är Ibrahim Baylan, Sveriges näringsminister, Johan Elwin, grundare och CCO, Chief Commercial Officer på Etraveli, Europas största digitala resebyrå och Per Christiansen, marknadschef på Momondo. Per blev tidigare i år utsedd till Sveriges bästa marknadschef i reseindustrin av reklamtidningen Resumé. Erika Charbonnel är framtidsanalytiker på Kairos Future. Erika är ansvarig för området resor och turism på Kairos Future. Hon har många års erfarenhet av turistnäringen, både som egenföretagare, konsult och som verkställande chef. Niklas Zhovnartsuk kommer och berättar om hur Viking Line utvecklar Östersjötrafiken samt Johan Bergqvist, Industry Manager på Shibsted kommer och berättar om hur vår marknadsföring bäst når den unga digitala generationen.

Fler talare kommer att annonseras inom kort. Det övergripande temat på Travel News Studio i år kommer att bli reseindustrins tillväxt i Sverige och globalt.

De nominerade i Grand Travel Award utses av en namnkunnig juryn och vinnarna vaskas fram genom en stor undersökning. De anställda på landets resebyråer får svara på frågor om tre variabler: 1. service och support, 2. produktkvalitet och produktutveckling, 3. marknadsföring och branschaktiviteter.

Bara att vara nominerad i Grand Travel Award är förstås en mycket god kvalitetsstämpel.

Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och undersökningsföretaget Fürst Scandinavian Research AB.

En kommentar

  1. Terje: Hej Jambo
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024