Annons:

Annons:

Magnus Skogsberg Tear leder Grand Travel Award

Nu är det klart. Magnus Skogsberg Tear leder Grand Travel Award den 13 februari 2020 på Grand Hôtel. "Alla branscher behöver en gala. Det är så vi peppar oss själva att bli bättre på det vi gör."

Magnus Skogsberg Tear du ska leda galan Grand Travel Award på Grand Hôtel den 13 februari, hur känns det?

Det känns kul och hedrande. Alla branscher behöver en gala. Det är så vi peppar oss själva att bli bättre på det vi gör.

Vad kan vi förväntas oss av dig?

 Jag har ju på de senaste åren blivit den sjungande detektiven i gala sammanhang. Så man kan förvänta sig lite musik och sång. Och kanske lite film.

Du är kan man säga gift med reseindustrin, hur känns det? 

Haha. Jag hoppas att jag i första hand är gift med min man och en människa. Att han sen driver en av Sveriges bästa resebyråer, Jorden Resor, är så klart en härlig bonus. Jag älskar att resa och har gjort i hela mitt liv. 

Nu har jag en klar 24/7/365 hemma-support i mina personliga transporter så rätt svar på känslan är väl; Bortskämd. Och Be-rest.

Alla känner igen dig från ICA-reklamen, men vem är du egentligen?

Ja, det undrar jag också ibland. Jag driver sedan nästan 15 år tillbaka produtkionsbolaget Happytear som säljer design-expertis, marknadsföring, brand identity och filmproduktion. Men min bana började inom mode, styling som sedan gick över till regi av reklamfilm och TV-serier – så min högra hand är en blandning av trender och storytelling inom livsstilssegmentet. Min vänstra startade ett designföretag som heter Skogsberg&Smart för 12 år sedan. Vi designar och producerar handblåsta premium glaslyktor och vaser för den hantverksintresserade och kräsna delen av inredningsbranschen. Sen kom jag ut som sångare för 10 år sedan så jag driver några olika musikprojekt där jag skriver svenska texter till gamla och nya kända låtar. (Välkommen till Stadsteatern Soppan 2 & 3 maj) I samma veva startade jag en YouTube kanal som heter Tjeinch, och som undersöker temat förändingsbenägenhet och trampolinen till den var mitt engagemang i självmordsprevention. Sen har jag ju en till vänsterhand som skådis. Jag har några strängar på min ukulele skulle man kunna säga.. 

Reseindustrins största utmaning?

Sustainability förstås. Men jag tror inte man kan med kväva människors nyfikenhet på nya platser, nya kulturer och nya möten genom att säga att man inte skall resa alls. 

Det är branschens långsiktiga ansvar att se till att vi kan resa och må bra i den globala själen. 

Namn: Magnus Skogsberg Tear

Titel: I min email signatur står det Allt-i-allo. Jag tycker det är skön titel som öppnar upp för det oväntade.

Familj: Make. Leck Tear

Ålder: 58

Bor: Stockholms innerstad, på landet och i Berlin.

Senaste resa: Kambodja

Favorithotell: Chateau Marmont i Los Angeles. Sukhothai Hotel i Bangkok. Och Grand Hotel i Stockholm förstås.

Favoritfärjebolag: Flygbåtarna Malmö-Köpenhamn. Finns inte längre. Nostalgi.

Favoritreseapp: Booking.com

Flygbolag som jag åker helst med: SAS & Lufthansa.

Favoritdestination: Palm Springs.

Min drömresa: Den är nog inte gjord än. Det känns härligt.

Detta vet vi inte om dig: Att jag är Sveriges första Gubb-Tubare – https://www.youtube.com/c/tjeinch

Biljettpriser 2020

Seminarium samt Gala (1695:- + moms)
Du får, (från kl 15.00) seminarium , gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.
Boka din heldagsbiljett HÄR

Gala (695:- + moms)
Du får (från kl 18.00), gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.

Boka din kvällsbiljett HÄR

Klara talare i år är Ibrahim Baylan, Sveriges näringsminister, Johan Elwin, grundare och CCO, Chief Commercial Officer på Etraveli, Europas största digitala resebyrå och Per Christiansen, marknadschef på Momondo. Per blev tidigare i år utsedd till Sveriges bästa marknadschef i reseindustrin av reklamtidningen Resumé. Erika Charbonnel är framtidsanalytiker på Kairos Future. Erika är ansvarig för området resor och turism på Kairos Future. Hon har många års erfarenhet av turistnäringen, både som egenföretagare, konsult och som verkställande chef. Niklas Zhovnartsuk kommer och berättar om hur Viking Line utvecklar Östersjötrafiken samt Johan Bergqvist, Industry Manager på Shibsted kommer och berättar om hur vår marknadsföring bäst når den unga digitala generationen.

Fler talare kommer att annonseras inom kort. Det övergripande temat på Travel News Studio i år kommer att bli reseindustrins tillväxt i Sverige och globalt.

 De nominerade i Grand Travel Award utses av en namnkunnig juryn och vinnarna vaskas fram genom en stor undersökning. De anställda på landets resebyråer får svara på frågor om tre variabler: 1. service och support, 2. produktkvalitet och produktutveckling, 3. marknadsföring och branschaktiviteter. 

Bara att vara nominerad i Grand Travel Award är förstås en mycket god kvalitetsstämpel.

Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och undersökningsföretaget Fürst Scandinavian Research AB.

Kommentarer är stängda.