Annons:

Annons:

Radisson kan vinna Grand Travel Award: ”Yes I Can”

Varje moment räknas och ja, jag kan är Radisson budskap i hela världen. Det är två av nycklarna bakom framgången och kan leda till att bolaget vinnare Grand Travel Award 2020. Det säger Daniel Kraft, Regional Director Sweden & Baltics for Radisson Hotel Group i en intervju med Travel News.

Varför finns Radisson? 

Radisson finns för att varje ögonblick räknas – Every Moment Matters! Vi vill ge våra gäster minnesvärda upplevelser, ge våra anställda spännade karriärmöjligheter, t. ex att arbeta internationellt och för att ge våra ägare värde för deras investeringar. Vi är många personligheter men alla med samma tankesätt – ”Yes I Can”.

Vad är ni mest stolta över när vi summerar 2019?

Vi är otroligt stolta över våra hotel teams prestationer som vi kan se genom resultaten av våra gästers återkoppling till oss. Vårt mål är att att kunna ge våra gäster minnesvärda vistelser och vi jobbar hårt för att påvisa detta på alla våra hotell. Det är med stolthet som vi ser våra hotell stiga i t. ex Tripadvisorscores, mottar fina tack mail från våra gäster och ser den ihållande popularitet våra hotelldestinationer har.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni självaär ert starkaste kort och hur märker era kunder detta?

Opåklanderlig service är nyckeln till succé i vår bransch. Detta är vårt ständigt dagliga fokus tillsammans med internträning och ”Yes I Can-andan”. Detta hör i sin tur ihop med produktkvalitet, vilket är något som vi har, och många år tillbaka, haft fokus på att utveckla. Nu senast genom vår, genom tiderna, absolut mest omfattande renoveringsprojekt i hela Norden. Fokus i vår marknadsföring och branschaktiviteter är att visa upp våra fina hotell, konferens samt restauranger samt vår fokus på service.

Vad blir er största utmaning 2020?

En viktig utmaning för hela branschen är att finna fler miljösmarta lösningar, som också gynnarvåra gäster. Till exempel så lanserade vi i fjol Climate Neutral Meetings, där vi för våra kunder automatiskt och kostnadsfritt klimatkompenserar alla möten som gästerna har hos oss. Det är vi stolta över, men vi är inte i mål ännu. Vi måste finna ännu fler sådana lösningar som är till fördelför alla, både våra gäster och vår planet.

Ses vi på Grand Hôtel den 13 februari 2019?

Såklart! Vi ser väldigt mycket fram emot att träffa, nätverkaoch fira ihop med alla våra kollegor i branschen.

Biljettpriser 2020

Seminarium samt Gala (1695:- + moms)
Du får, (från kl 15.00) seminarium , gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.
Boka din heldagsbiljett HÄR

Gala (695:- + moms)
Du får (från kl 18.00), gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.

Boka din kvällsbiljett HÄR

Klara talare i år är Ibrahim Baylan, Sveriges näringsminister, Johan Elwin, grundare och CCO, Chief Commercial Officer på Etraveli, Europas största digitala resebyrå och Per Christiansen, marknadschef på Momondo. Per blev tidigare i år utsedd till Sveriges bästa marknadschef i reseindustrin av reklamtidningen Resumé. Erika Charbonnel från Kairos Future är vår framtidsanalytiker. Erika är ansvarig för området resor och turism på Kairos Future. Hon har många års erfarenhet av turistnäringen, både som egenföretagare, konsult och som verkställande chef.

Fler talare kommer att annonseras inom kort. Det övergripande temat på Travel News Studio i år kommer att bli reseindustrins tillväxt i Sverige och globalt.

De nominerade i Grand Travel Award utses av en namnkunnig juryn och vinnarna vaskas fram genom en stor undersökning. De anställda på landets resebyråer får svara på frågor om tre variabler: 1. service och support, 2. produktkvalitet och produktutveckling, 3. marknadsföring och branschaktiviteter.

Bara att vara nominerad i Grand Travel Award är förstås en mycket god kvalitetsstämpel.

Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och undersökningsföretaget Fürst Scandinavian Research AB.

Kommentarer är stängda.