Annons:

Annons:

Swanson´s kan vinna Grand Travel Award

Swanson´s kan vinna Grand Travel Award. Här berättar Tommy Swanson om året som varit och det som kommer. - En stor utmaning är att få kunder att förstå skillnaden mellan att boka själv online eller få hjälp av en kunnig resekonsult för att på så vis få en betydligt bättre resa, skriver Tommy i ett mejl till Travel News.

Varför finns Swanson´s?

Vi är en nischarrangör och vår affärsidé är enkel, vi skall vara bäst på de destinationer vi jobbar med. Kvalite och kunskap är nyckelord vilket skapar en pålitlig kontinuitet. Både reseagent och kund skall kunna vara absolut säkra på att vi levererar för varje kund bästa tänkbara resa.

Det kommer alltid att finnas ett behov av en personlig arrangör där produkten inte är massproducerad. Mest stolta är vi över engagemanget och kunskapsnivån hos alla våra medarbetare. Den genomsnittliga anställningstiden är 18 år så det finns fog för påståendet att vi är verkliga Nordamerikaexperter.

Vad är ni mest stolta över när vi summerar 2019?

2019 har varit lite av ett mellanår för resor till Nordamerika, som ju i princip är vår enda destination. Vi har därför utnyttjat tiden till att göra många förbättringar där det viktigaste har varit helt nya hemsidor. Våra hemsidor är väldigt omfattande med mängder av information, inte bara presentation av resor. Vi tror detta uppskattas av både våra återförsäljare och resenärer. Lansering sker i mitten av januari.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort och hur märker era kunder detta?

Resebyråledet har alltid varit vår absolut viktigaste kanal ut till kunderna. Vi gör många uppskattade aktiviteter tillsammans med resebyråerna, resedagar, aftnar och mässor. Dessutom arrangerar vi årligen Sveriges största resemässa för Amerikaresor. Representanter från mer än 35 amerikanska turistmyndigheter kommer till vårt kontor och vi får cirka 1500 besökare som ”lamslår” Osby. Kommunen får stänga av ett par gator för att skapa parkering. Vi har funnits i 42 år och lyckats hålla en konstant mycket hög kvalitet vad gäller produkt och likså när det gäller kompetens inom företaget. Både reseagenter och kunder förstår att vi verkligen kan våra destinationer och produkter.

Vad blir er största utmaning 2020?

En stor utmaning är att få kunder att förstå skillnaden mellan att boka själv online eller få hjälp av en kunnig resekonsult för att på så vis få en betydligt bättre resa. I övrigt finns flera utmaningar som vi inte kan påverka själva. Det vore fantastisk om den svenska kronan kunde förstärkas och att vi fick en lite lugnare omvärld. Tror att det finns ett stort uppdämt behov av resor längre bort, framför allt för de som vill uppleva mer.

Ses vi på Grand Hôtel den 13 februari 2019? 

Ja absolut. Vi har varit med på samtliga GTA hitintills.

 

Biljettpriser 2020

Seminarium samt Gala (1695:- + moms)
Du får, (från kl 15.00) seminarium , gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.
Boka din heldagsbiljett HÄR

Gala (695:- + moms)
Du får (från kl 18.00), gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.

Boka din kvällsbiljett HÄR

Klara talare i år är Ibrahim Baylan, Sveriges näringsminister, Johan Elwin, grundare och CCO, Chief Commercial Officer på Etraveli, Europas största digitala resebyrå och Per Christiansen, marknadschef på Momondo. Per blev tidigare i år utsedd till Sveriges bästa marknadschef i reseindustrin av reklamtidningen Resumé. Erika Charbonnel från Kairos Future är vår framtidsanalytiker. Erika är ansvarig för området resor och turism på Kairos Future. Hon har många års erfarenhet av turistnäringen, både som egenföretagare, konsult och som verkställande chef.

Fler talare kommer att annonseras inom kort. Det övergripande temat på Travel News Studio i år kommer att bli reseindustrins tillväxt i Sverige och globalt.

De nominerade i Grand Travel Award utses av en namnkunnig juryn och vinnarna vaskas fram genom en stor undersökning. De anställda på landets resebyråer får svara på frågor om tre variabler: 1. service och support, 2. produktkvalitet och produktutveckling, 3. marknadsföring och branschaktiviteter.

Bara att vara nominerad i Grand Travel Award är förstås en mycket god kvalitetsstämpel.

Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och undersökningsföretaget Fürst Scandinavian Research AB.

Kommentarer är stängda.

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.