Annons:

Hertz vinner Swedish Brand Award för bästa biluthyrning 2020

När Evimetrix genomfört sin årliga undersökning där de mäter erfarenheter och attityder gentemot mer än 400 varumärken i 30 branscher, vinner Hertz pris för starkast varumärke i kategorin internationell biluthyrning för andra året i rad, enligt ett pressmeddelande.

Varumärkespositionen som utgör grunden för utmärkelsen Swedish Brand Award bygger på måtten Nöjd Kund Index (NKI) och Kännedom. Genom att väga de två måtten mot varandra blir det möjligt att jämföra olika varumärken oberoende av storlek.

”Vi är väldigt glada över att ha vunnit detta pris igen och kommer att fortsätta fokusera på att jobba med det som är viktigt för våra kunder – nämligen kunniga och serviceinriktade medarbetare, attraktiva prisnivåer och digitala lösningar.” säger Hertz Sveriges vd Mattias Wäne.

En kommentar

  1. Erik: Helt obegripligt. Hertz har allting annat än en attraktiv prisnivå. Premiumbilar hos SIXT är för det mesta billigare än en "standard" Volvo hos Hertz. Förutom det så är både hemsida och app helt värdelösa, där appen i synnerhet är ett skämt för en biluthyrare i den storleken. Lägg till detta, ett lojalitetsprogram som skiljer sig alldeles för mycket beroende på var du hyr. Konkurrerande företag har inte "på deltagande kontor" där vissa förmåner gäller och vissa inte
På nytt jobb