Annons:

BWH Hotel Group + Small Danish Hotels = sant

BWH Hotel Group och Small Danish Hotels inleder ett strategiskt samarbete för att ytterligare stärka kedjornas erbjudande på marknaderna och locka nya gäster, enligt ett pressmeddelande. - Vår bedömning är att det kommer öka hotellens omsättning med 5-10 procent med ökad lönsamhet. säger Johan Michelson, VD för BWH Hotel Group i Skandinavien till Travel News.

”Den strategiska alliansen mellan Small Danish Hotels och BWH Hotel Group har varit på gång under ett tag, och nu är det kanske den viktigaste tiden någonsin att stå enade. Branschen pressas ekonomiskt av kris efter kris, och det är hård konkurrens om gästerna. Genom samarbetet stärker vi våra unika marknadspositioner och optimerar kedjornas finansiella grund”, säger Finn Steffensen, styrelseordförande för Small Danish Hotels. 

I framtiden kommer kedjorna att samarbeta kring bland annat försäljningskanaler och marknadsföring, vilket ger dem båda en helt ny räckvidd i Danmark. 

”Vi är oerhört glada över att inleda ett samarbete med Small Danish Hotels. Genom partnerskapet kan vi erbjuda gästerna det absolut största urvalet av hotell i Danmark. Att båda kedjorna består av privatägda hotell med unik karaktär gör det till en perfekt matchning. Vi ser fram emot att stärka vår position på den danska marknaden och samtidigt kunna erbjuda våra gäster ett betydligt större utbud av hotell framöver”, säger Johan Michelson, VD för BWH Hotel Group i Skandinavien.

Med Small Danish Hotels rum i portföljen ökar BWH Hotel Group sin kapacitet och kommer nu att täcka hela Danmark. Samtidigt kommer Small Danish Hotels att synas på alla BWH Hotel Groups globala hemsidor, vilket ger en helt ny möjlighet att locka fler internationella gäster till de danska värdshusen och hotellen. 

”Alliansen kommer att öka tillväxten i båda hotellkedjorna och ge tillgång till nya målgrupper. Best Western är ett starkt företagsvarumärke bland affärsresenärer med stora affärshotell, och Small Danish Hotels har ett starkt fotfäste bland privatresande med flera nischprodukter. Tillsammans kan vi göra utbudet större och erbjuda våra gäster betydligt fler fördelar utan att vi konkurrerar. Affärsmodellen är känd från flygbolagen och vi förväntar oss att den kommer att ta våra hotellkedjor till nya höjder”, säger Finn Kræfting, VD för Small Danish Hotels i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.