Annons:

Inför GTA: Vi vill skapa en hassle free övernattning

Ligula kan vinna Grand Travel Award den 14 februari. Här svarar vd Uwe Löffler på frågor om året som gått det som kommer.

Vad är er viktigaste innovation under 2018?

Vi har under året infört en rad nya koncept på våra hotell, Good Food på Good Morning Hotels, Meetings by Ligula osv. Det stora i vårt företag utöver det under 2018 är att vi öppnade upp en ny marknad, nämligen Tyskland med sju hotell.  Att vårt innovativa nya varumärke Motel L, med två hotell, av Hotels.com blev nominerade som 2 av Stockholms fem bästa hotell var givetvis en höjdare.

Hisspitchen för att locka till er en ny kund? (Högst tre meningar.)

Vi är hotellbolaget med hotell för alla typer av resande och servicebehov med fokus på det viktiga för resenären. Genom att vi kan erbjuda många olika servicenivåer och därmed prisnivåer hjälper mera anpassat resenärens behov vid det konkreta resetillfället. I detta ligger vårt baskoncept som spänner över alla kategorier, ”The Art of Hotel Living”, som står för en bestämd miniminivå på alla funktioner.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier:

  1. service och support,
  2. produktkvalitet och produktutveckling,
  3. marknadsföring/branschaktiviteter.
    Vad tycker ni själva är ert starkaste kort? Trots att vi är en mindre kedja av hotell finns vi på de viktiga marknaderna i Sverige med stark närvaro, för att inte tala om Köpenhamn med fyra centrala hotell.

Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019?

Allt kan bli bättre men vårt fokus är att fortsatt investera i och förbättra våra hotell för att skapa en hassle free övernattning för våra gäster.

Vad är besöksnäringens största utmaning?

Branschen har många utmaningar exempel digitaliseringen, kompetensförsörjningen, hållbarhet och miljö frågor, många myndigheters syn på branschen och sist men inte minst den administrativa börda som tynger alla och då särskilt för ett bolag som vill ha balanserade overhead kostnader i paritet med intjäningen. Just nu krävs det alldeles för mycket resurser för att leva upp till ständigt nya administrativa krav på företagen och branschen.

Ses vi på Grand Hôtel den 14 februari 2019?

Tyvärr har jag en dotter som firar sin 30 årsdag i samma veva så jag kommer inte att närvara personligen, men visst skall vi vara där!

3 kommentarer

  1. Erik: Hasselfree? Inga hasselnötter i maten eller?
    • Redaktionen: Hasselfree är ju ett roligt ord. Nya ord är spännande, sa hen och menade allvar.
  2. Ann-Lo: En snäppet högre språknivå i era artiklar skulle öka läsvärdet enormt. Hemlagad svengelska och risig korrekturläsning skymmer det ni vill berätta.
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024