Annons:

Annons:

Han ska leda öppningen av Ellery Beach House

Hotell– och restauranggruppen ESS Group, som bland annat står bakom det omtalade The Steam Hotel, tar sig nu an Stockholm där de nästa år öppnar destinationen Ellery Beach House. Det står nu klart att Joel Singer lämnar sin roll som Global Brand Director för varumärket Marshall till att istället ta över som VD på destinationen som öppnar på Lidingö i augusti 2020, enligt ett pressmeddelande.

Med 6 år internationellt för Nike, 3 år som Senior Brand Manager på Unilever och nu senast i rollen Global Brand Director för Marshall, på Stockholms baserade tech-bolaget Zound Industries, har Joel Singer en gedigen erfarenhet inom kommunikation och branding. Nu väljer han att ta steget ut i en ny bransch där han blir VD på nya Ellery Beach House som blir ESS nionde hotell och första destination i Stockholm.

“Även om jag är ny i hotellbranschen så tror jag att det finns otroligt stora likheter med det jag arbetat med tidigare. Allt börjar med en grym produkt eller tjänst, sen handlar det om att bygga en stark och äkta story och se till att den genomsyrar hela köpresan från första gången kunden kommer i kontakt med produkten tills dess att de väljer att köpa den och även efter köpet. Det är exakt detta som jag verkligen älskar att göra, bygga stories och se över hela kundresan från A till Ö.

ESS Group står idag bakom totalt 8 hotelldestinationer.  Ellery Beach House öppnar på Lidingö i augusti 2020.

“Vi vill jobba tillsammans med människor som kan mer än bara beläggning, snittpriser och revpar. Med sin erfarenhet från ett av världens mest spännande varumärken så tror jag att Joel kan utmana och hjälpa oss att fortsätta göra grejer med hjärtat och skapa destinationer som gör oss spännande och annorlunda för både oss kollegor såväl som våra gäster”, säger Carl Lundgren, Partner & Brand Director ESS Group.

Ellery Beach House kommer att vara beläget på vackra Elfsviks Udde på Lidingö. Destinationen kommer att erbjuda flera restauranger, barer, pooler, padelbanor, gym, möteslokaler för upp till 300 gäster och 122 rum. Interiören hämtar inspiration från 50- och 60-tal.

 ”Det kommer att bli en riktigt spännande plats att besöka och med största sannolikhet kommer destinationen att kunna erbjuda Stockholmsregionen (och hela Sverige) något unikt. Det kommer att bli otroligt viktigt att våra framtida gäster får den bästa servicen, genom ett personligt bemötande, skräddarsydda lösningar, samt ett helhetskoncept som känns fräscht och genomtänkt”, säger Joel. 

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA