Annons:

Premium ”Vi jobbar med devisen att ingenting är omöjligt. En röd tråd löper genom allt vi gör – från tekniken, till atmosfären, till matupplevelsen”, säger Jacob Khan. Foto: Pressbild

Lyxrenovering för 400 miljoner – Sheraton jagar toppositionen

Med en investering på över 400 miljoner kronor gör Sheraton Stockholm en av de största hotellsatsningarna i huvudstaden just nu. Renoveringen omfattar hela hotellet – från rum och restauranger till mötesytor – och är en del av kampen om Stockholms mest lukrativa segment: konferenser och events.

Senast i raden av nyheter är de helt nyrenoverade mötes- och eventytorna som öppnar i oktober. Utbudet sträcker sig från intima mötesrum till den klassiska Ballroom med plats för 450 gäster och en 8×4 meters LED-skärm. Dessutom har Sheraton satsat på breakout-ytor och hybridmötesteknik i samarbete med ROOM500.

– Vi är så glada att kunna erbjuda våra kunder en helt unik miljö där historia möter modern teknik och design, säger Jacob Khan, Director of Commercial Strategies på Sheraton Stockholm.

Bakom designen står ADC & Tuneu, kända för internationella prestigeprojekt för Soho House. För Sheraton har de skapat en tidlös, konstnärlig och social miljö med utsikt över Riddarfjärden och Stadshuset.

Med över 450 rum är Sheraton redan en tung aktör på Stockholms hotellmarknad. Den pågående renoveringen kommer sannolikt att säkra hotellets konkurrenskraft i ett läge där flera andra aktörer – som Clarion Hotel Sign, Clarion Stockholm och Scandics cityhotell – slåss om samma målgrupp.

berghansen
VD/Country Manager till Berg-Hansen
Sista ansökningsdag:
30 september 2025