Motiveringen lyder: ”Scandic, som med sina 160 hotell är Skandinaviens största hotelloperatör, arbetar efter en kundcentrerad strategi för nära och långvariga kundrelationer. Hotellkedjan förstår vad värde betyder för kunderna och får toppoäng för personlig service, event, mat & dryck och erbjudanden inom spa/hälsa.”
– Det är fantastiskt att vår kedja har fått ett sådant internationellt erkännande. Kundnöjdhet har stått högt på vår agenda de senaste åren, och det är roligt att se att det har gett resultat. Vi arbetar ständigt med att säkerställa en hög servicenivå på våra hotell, säger Margareta Thorgren, kommunikationschef Scandic.
Varje kvartal samlas MMHI-uppgifterna in från över 40 000 personer på resande fot världen över. Gästerna lämnar över 200 uppgifter om sina senaste hotell- och casinoupplevelser. MMHI-poängen för kundnöjdhet baseras på genomsnittspoängen på 14 produkt- och servicerelaterade frågor, starkt förknippade med gästernas lojalitet och rekommendationer.