Annons:

Scandic fortfarande det starkaste varumärket

Enligt en ny undersökning har Scandic Hotels ännu det starkaste varumärket bland hotellkedjorna i Sverige.

Scandic Hotels har fortfarande det starkaste varumärket av de svenska hotellkedjorna, visar marknadsundersökningen Hospitality & Travel Brands. Hilton Hotels och Radisson SAS Hotels & Resort har det näst respektive tredje starkaste varumärket.
– De nya hotellkedjevarumärkena har uppmärksammats men några har säkert en lång väg kvar att vandra innan de tillhör de etablerade, säger Hans Remvig på konsultföretaget Resurs AB som genomförde undersökningen.
Den största kedjan i Sverige, sett till antalet hotell, Ditt Hotell, är enligt undersökningen förhållandevis väldigt okänt för svenskarna.
Marknadsundersökningen genomfördes med hjälp av 500 telefonintervjuer av män och kvinnor i åldrarna 15-75 år.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024