Annons:

Strawberry rider på Coldplay-skandal: ”Boka ett singelrum”

Petter Stordalens hotellkedja Strawberry är inte sena att haka på virala händelser. I spåren av den uppmärksammade otrohetsskandalen som fångades live under en Coldplay-konsert i USA, lanserar kedjan nu en kampanj med glimten i ögat – och tajmingen på plats.

Techmiljardären Andy Byron och HR-chefen Kristin Cabot fastnade på den klassiska kiss cam under en spelning i Foxborough, Massachusetts. Till en början bara ett skämt från Chris Martin på scen – men klippet visade sig dokumentera ett verkligt snedsteg. Affären bekräftades kort därefter, och Byron lämnade sin roll som vd för techbolaget Astronomer.

När historien spreds som en löpeld i sociala medier passade Strawberry på att sticka ut i bruset. I ett inlägg på Instagram visar kedjan en bild på det nu ökända paret, tillsammans med budskapet:

”Komplicerat i äktenskapet? Boka ett singelrum. Utan förpliktelser.”

Texten kompletteras med:
”Vissa nätter är det bäst att tillbringa ensam.”

Marianne Orderud, Vice President Brand, Marketing & Digital Sales på Strawberry, kommenterar kampanjen:
– På Strawberry strävar vi efter att fånga upp aktuella samhällstrender på ett relevant och underhållande sätt, säger hon till Expressen.

Kommentarer är stängda.

berghansen
VD/Country Manager till Berg-Hansen
Sista ansökningsdag:
30 september 2025