Annons:

Premium

Så ska Ving växa efter pandemin

Travel News fick en lång intervju med Vings vd Magnus Wikner. Nu efter pandemin är det full fart framåt för att återta förlorade år. Men man vill också bli bäst på hållbarhet i charterbranschen.

”Under pandemin har vi läst corona-analyser nästan ännu mer än våra egna rapporter.”

Vings vd Magnus Wikner är på mycket gott humör när han träffar Travel News en regnig och blåsig måndag. 

– Jag har precis fått försäljningsrapporten för helgen och den var mycket bra. Det är långt, långt över våra förväntningar. Det är inte fel att kalla det en ketchupeffekt, säger han och sätter sig vid det stora konferensbordet på våning 6 i DN-skrapan. 

Syftet med Vings årliga Happy Weekend är förstås att sälja så många av sommarens charterresor redan nu. Ett normalt år börjar denna process när julklapparna är uppackade och julmaten uppäten. Men i år blev förstås försäljningsperioden försenad av restriktionerna. När dessa försvann så  boomade Vings försäljning. 

– Vi har aldrig sålt så många resor i vecka 5 tidigare och vi sålde ännu fler resor vecka 6. Det går att följa vår försäljning i direktanslutning…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024