Annons:

Kommentar: Leif Holmkvist

Premium Kommentar av Leif Holmkvist.

Han förlorade miljarder på Swedavia – nu ska han rädda SJ

"I Indien var det lökpriset, lysfotogenet och tågens punktlighet som avgjorde valet 1980. I Sverige…

Premium Nu har Ryanair chansen – svenska inrikesflyget ligger vidöppet

Nu har Ryanair chansen – svenska inrikesflyget ligger vidöppet

Ryanair har för länge sedan fattat vad flygning handlar om: logistik, pris och punktlighet. SAS…

berghansen
VD/Country Manager till Berg-Hansen
Sista ansökningsdag:
30 september 2025
Premium Ny frihet i handbagaget – synd bara att ingen fattar hur

Ny frihet i handbagaget – synd bara att ingen fattar hur

Nya regler för vätska i handbagaget skapar stor förvirring på […]

Premium Kommentar av Leif Holmkvist.

”14 miljarder i skuld, 0,8 procents avkastning – Swedavia fast i lyxfällan”

Swedavias stora lån äter upp första halvårets lilla rörelsevinst. Antalet passagerare står still, bolaget har…

Premium

Helt enligt manus – och glöm nu den där fjärde banan på Arlanda

Dagens icke-nyhet: Air France-KLM tar över SAS. Det stod i avtalet redan för två år…

Premium Skärmdump från FlightRadar24.

Kriget stänger luftrummet – Asientrafiken pressas till dyra omvägar

Luftrummet i Mellanöstern är en vit fläck på Flightradar24:s karta. På femte dygnet tvingar kriget…

berghansen
VD/Country Manager till Berg-Hansen
Sista ansökningsdag:
30 september 2025